BPN 2.0 Sudah Boleh Disemak. Sila Periksa Samada Permohonan Anda Diluluskan Atau Tidak

Adakah permohonan untuk Bantuan Prihatin Nasional 2.0 layak? Hari ini tular di media sosial tentang akses untuk periksa kelayakkan Bantuan Prihatin Nasional fasa kedua atau lebih dikenali sebagai 2.0 boleh disemak hari ini.

Sebelum ini Menteri Kewangan Tengku Datuk Seri Zafrul Abdul Aziz mengumumkan bahawa tarikh pembayaran fasa kedua Bantuan Prihatin Nasional (BPN 2.0) dalam masa terdekat. Tarikh tersebut adalah pada bulan Januari 2021.

Kelayakan dan Fasa Pembayaran BPN 2.0

TARIKH PEMBAYARAN BPN 2.0 | KekandaMemey

Semakan boleh dibuat melalui laman web : https://bpn.hasil.gov.my/

Sekiranya lulus di dalam laman web tersebut akan tertulis lulus dan pada kolum BPN 2.0 akan diletakkan jumlah. Pada yang telah terima BPN 2.0 fasa pertama pada October 2020 akan terima fasa kedua iaitu baki bayaran yang dijangkakan akan diterima pada penghujung Januari 2021.

 

You sidelined Penang!' - MCA veep blasts Guan Eng

Menurut Menteri Kewangan, beliau berkata kerajaan juga akan mengumumkan dalam masa terdekat ini permohonan baharu dan rayuan yang diluluskan, yang dijangka disalurkan mulai bulan ini juga.

Proses semakan permohonan baharu dan rayuan BPN 2.0 masih dijalankan, katanya.

Menurutnya, proses semakan permohonan baharu dan rayuan BPN 2.0 masih dijalankan.

“Penunaian fasa pertama BPN 2.0 melalui BSN bagi mereka yang gagal kredit juga masih sedang diteruskan,” katanya semasa membentangkan Laporan Laksana ke-35, laporan pertama bagi 2021 pada Rabu.

Sekiranya BPN 2.0 diterima pada bulan Januari ianya betul betul dapat membantu rakyat. Dengan pengeluaran i-Lestari dan i-Sinar dan penambahan Bantuan Prihatin Nasional 2.0 memang akan meringankan beban rakyat.

KOMEN NETIZEN:

“Bpn 2.0 pun tak dpt langsung lagi dari tahun lps..check lulus je..tak dpt duit sama mcm adik..duit tak dpt..malas nk peduli da dpt ke tak”

“Alhamdulillah..Tkaseh kpd kerajaan yg prihatin terhadap rakyat yg amat memerlukkn..”

“Tinggal baki rm300. Jangkaan hujung bulan 1 ni dapat. Tunggu jer lah”

Sumber : Sinar Harian / Bernama

Artikel By: AwattSyeikhhh Network

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment on "BPN 2.0 Sudah Boleh Disemak. Sila Periksa Samada Permohonan Anda Diluluskan Atau Tidak"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*